.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاکید استاندار بر ضرورت تدوین دانشنامه مازندران
شایسته نیست که با گذشت بیش از 30 سال از انقلاب، مازندران از نداشتن دائره المعارف و دانشنامه مختص استان بی بهره باشد.
تاکید استاندار  بر ضرورت تدوین دانشنامه مازندران

استاندار مازندران با تاکید بر تسریع در تدوین دانشنامه مازندران اظهار داشت: متاسفانه دانشگاه مازندران در تدوین این دائره المعارف کم کاری کرده است.

سید علی اکبر طاهایی در هشتمین جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران افزود: شایسته نیست که با گذشت بیش از 30 سال از انقلاب، مازندران از نداشتن دائره المعارف و دانشنامه مختص استان بی بهره باشد.

وی اظهار داشت: مقرر شد تیمی متشکل از استانداری، ارشاد اسلامی، دانشگاه مازندران، مرکز مازندران شناسی و محقق ارجمند دکتر انوشه، با تسریع در روند اجرای این طرح بزرگ استان تدوین دانشنامه مازندران را لحاظ کنند.

استاندار مازندران در ادامه با تجلیل از بیان و مصاحبت مدیران در جلسات با زبان شیرین مازنی، تصریح کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان به تمام ادارات خود ابلاغ کند که در تمامی جلسات شورای آموزش و پرورش شهرستانها به زبان و گویش مختص مناطق استان محاوره شود.

طاهایی با بیان اینکه مازنی یک زبان بوده بلکه یک لهجه نیست، یادآور شد: برای ترویج زبان مازنی باید از مدارس و دانشگاهها شروع کرد.

استاندار مازندران با اشاره به اختصاص یک میلیارد تومان از بودجه فرهنگی سال قبل استان به دانشگاهها و نهادهای فرهنگی استان، افزود: با اختصاص 150 میلیون تومان اعتبار در سال جاری، استخر ورزشی مدارس شهرستان ساری به بهره برداری می رسد.

رئیس شورای آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه 700 میلیون تومان از اعتبارات هزینه ای آموزش و پرورش مازندران صرف امورات ورزشی در مدارس می شود، گفت: اعتبارات بخش فرهنگی استان باید افزایش یابد.

طاهایی در ادامه به سالگرد بازسازی سوسنگرد قهرمان اشاره کرد و گفت: مازنیها نقش اساسی در بازسازی سوسنگرد در دوران جنگ داشته و آنان از آن دوران تاکنون ولایتمدار و تابع محض ولی فقیه زمان بوده و هستند.

قابل ذکر است ،استاندار مازندران نیز در این جلسه سخنان خود را با لهجه شیرین کجوری غرب استانی که زادگاه وی بوده بیان کرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

دریا 28 آبان 1390
مشکل مازبان نیست اعتبار و بودجه کم است عمرا ن و آبادی با هر زبانی میشه بشرطی که بودجه باشه آزادراه تهران شمال سه دهه هست که قولشو به ملت دادند تازه مثلا یک پروژه ملیه...
دریا 29 آبان 1390
جرات نداری نظرات را تایید کنی

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.088 seconds.